Praktyka testowania

Testowanie użyteczności(Usability Testing)

2 dni (2 x 8 h)
polski
polski

Przyjazny interfejs użytkownika jest kluczem do komercyjnego sukcesu aplikacji i urządzenia. Stopień trudności użycia danego narzędzia przekłada się bezpośrednio na stopień niezadowolenia użytkownika. Pracujesz jako projektant UI? Testujesz usability? Zajmujesz się optymalizacją witryn? Jest wiele narzędzi i metod budowania użytecznego interfejsu. Poznaj najważniejsze z nich na szkoleniu z testowania użyteczności.

Zakres tematyczny

  • Czym jest użyteczność?
    • Definicja
    • Użyteczność jest inwestycją
    • Czynnik ludzki
  • Interfejs
    • Aplikacja internetowa
    • Aplikacja desktopowa
    • Aplikacja mobilna
  • Proces użyteczności w oparciu o User-Centered Design
    • Analizy użyteczności
    • Wymagania użytecznościowe
    • Relacja użyteczność a wymagania funkcjonalne
    • Metody zbierania wymagań
    • Projektowanie użyteczności
    • Prototypy
    • Projektowanie zespołowe
    • Testowanie użyteczności
    • Błędy użyteczności
    • Planowanie testów
    • Miary w testowaniu
    • Testowanie prototypu
    • Ocena ekspercka w oparciu o standardy (heurystyki Jakoba Nielsena, normy ISO i inne standardy)
    • Testowanie z nieświadomym użytkownikiem
    • Testowanie z użytkownikiem
    • Projektowanie scenariuszy
    • Moderacja spotkania
    • Laboratorium użyteczności (pomieszczenia testowe, sprzęt do testów, eye tracking itd.
  • Narzędzia testowania użyteczności (darmowe i komercyjne)

Przy zamówieniu kursu „Testowanie użyteczności” dla grupy zorganizowanej istnieje możliwość zmodyfikowania tematyki szkolenia po konsultacji i we współpracy z trenerem. Taki kurs może pokrywać w szerszym zakresie następujące tematy:

  • Użyteczność intranetów
  • Użyteczność aplikacji desktopowych
  • Użyteczność aplikacji internetowych
  • Użyteczność aplikacji mobilnych
  • Użyteczność poczty elektronicznej i newsletterów
  • Użyteczność interfejsów sprzętu elektronicznego

Oferujemy możliwość nauki poprzez testowanie użyteczności w środowisku pracy Klienta – nasz trener pracuje wraz z kursantami w organizacji Zamawiającego ucząc, jak optymalizować istniejące interfejsy.

Czas, zakres i cena negocjowane są indywidualnie.

Przed szkoleniem

Szkolenie wymaga podstawowych informacji o interfejsie aplikacji lub urządzeń.

Metody szkolenia

Warsztat i szkolenie połączone z praktycznymi przykładami z projektów użytecznościowych. Prowadzący: jedynie praktycy o umiejętnościach mentorskich i coachingowych.

Materiały szkoleniowe

Będąc uczestnikiem szkolenia „Testowanie użyteczności (Usability Testing)”, otrzymasz komplet starannie opracowanych materiałów szkoleniowych w formie podręcznika opisującego zagadnienia omawiane podczas szkolenia oraz pełen dostęp do materiałów elektronicznych na platformie edu.ittraining.pl.

Po szkoleniu

Umiejętność samodzielnego projektowania i/lub testowania interfejsów. Planowanie, raportowanie i analizowanie danych. Moderacja testów z użytkownikami. Testowanie oparte na normach. Wykorzystywanie pozyskanych informacji do wdrażania zmian w interfejsie. Optymalizowanie interfejsów. Modyfikacje UI pod kątem potrzeb użytkownika.

Trenerzy

Radek Smilgin
Piotr Krzosa